Aktuální zprávy

Má CBD potenciál jako podpůrná léčba při onemocnění COVID-19?

Úvod

Terapeutické účinky konopí a kanabinoidů, které se používají při léčbě různých symptomů, jsou nám všem již dlouhodobě známé. Vědecké studie ale i zkušenosti více lidí, kteří CBD užívají dokazují, že pomáhá léčit širokou škálu onemocnění. Problémy se spánkem, různé druhy bolesti, deprese a úzkosti či stres, všechny tyto oblasti pomáhá CBD lépe zvládat.

Jak je to ale v případě CBD a onemocnění Covid-19?

Tvrdit, že díky účinkům CBD nadobro porazíme onemocnění Covid-19 a že CBD vyléčí jakýkoliv průběh tohoto onemocnění, by bylo troufalé a zavádějící. Co však s určitostí říci můžeme je, že účinky CBD jsou příznivé a prokazatelné iv případě tohoto onemocnění.
A do jaké míry? Výzkumy a vědecké studie dokazují, že díky pozitivním účinkem CBD na imunitní systém, jsou výbornou možností podpůrné léčby při tomto onemocnění, protože kanabinoidy ovlivňují endokanabinoidný systém, který v těle udržuje přirozenou biologickou rovnováhu. Klinické studie stejně dokazují, že CBD působí jako imunosupresivum, díky čemuž pomáhá při léčbě chronických zánětů a autoimunitních onemocnění.

CBD snižuje hladinu prozánětlivých bílkovin

Stále přetrvávající pandemie onemocnění Covid-19 nám ukázala, že tento virus napadá při nedostatečné a včas nepodchytenej léčbě zejména plíce. Rozsáhlé poškození plic už mnoha pacientů připoutalo k lůžku na plicní ventilaci. Děje se tak zejména z důvodu, že se u pacientů s vážným akutním respiračním průběhem Covid-19 zhoršuje stav a rozvíjí plicní poškození, které souvisí s tzv. cytokinové bouří, kdy dochází k extrémnímu nárůstu prozánětlivých cytokinů, jinými slovy bílkovin, které se při zánětech uvolňují a způsobují nepřiměřené reakce imunitního systému. Nejnovější výzkumy ukázaly, že pravidelné podávání kvalitních CBD kapek zajistilo, že konopná složka snižovala hladinu těchto prozánětlivých cytokinů a také tělesnou teplotu, která se během zánětu zvyšuje.
Konopí ukázalo svůj velký potenciál v boji s onemocněním Covid-19 především svými protizánětlivými vlastnostmi. Jelikož nám studie ukazují, že může výrazně zlepšit stav pacientů zejména snížením cytokinové bouře a ochranou tkáně plic před zánětlivým poškozením, můžeme ho považovat za výbornou alternativu v podpůrné léčbě proti tomuto onemocnění. Stále však třeba brát ohled na to, že je vždy zapotřebí především konzultace s lékařem a nastavení odborné, správné a účinné léčby.